پنل بازاريابي مسئله محور در استان كردستان
برگزاري اولين كارگاه بازاريابي مسئله محور در استان كردستان
احمد خسروي ، مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي کردستان از برگزاري اولين كارگاه بازاريابي مسئله محور با همكاري و حضور شركت شهرك هاي صنعتي استان کردستان در دانشگاه كردستان خبر داد .
به گزارش روابط عمومي شركت شهركهاي صنعتي كردستان ، احمد خسروي اظهار داشت : اولين كارگاه بازاريابي مسئله محور انجمن علمي بازاريابي ايران ، شعبه استان كردستان با همكاري شركت شهرك هاي صنعتي کردستان با حضور رئیس و مسئول روابط بین الملل انجمن علمی بازاریابی ایران ، شعبه استان کردستان و اعضاء هیئت علمی گروه مدیریت دانشگاه کردستان و دانشگاه آزاد اسلامي واحد سنندج و جمعي از دانشجويان دانشگاه كردستان به مناسبت هفته پژوهش در تالار فردوسي دانشگاه كردستان برگزار شد .
در ابتدای اين پنل، خسروی ، مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي کردستان به مسئله سرمایه گذاری در کردستان پرداخت و گفت : امروزه اگر شخص سرمایه گذاری ، سرمایه داشته باشد اما بازار لازم را نداشته و به آن نپرداخته باشد، نمی تواند موفق باشد .
وی افزود: فردی که تجربه حضور در بازار را داشته باشد، به جهت آشنایی با نیاز بازار می تواند سرمایه گذار موفقی بوده و پاسخگوی نیازهای مخاطبان خود باشد .
خسروي ادامه داد : هدف از برگزاري اين كارگاه يك روزه ، گفتگو مستقیم با مدیران شرکت ها و کسب و کارها و بررسی مسائل واقعی بازاریابی مطرح شده توسط آنها بود .
مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي کردستان با اشاره به اينكه اين كارگاه ، پنلي تخصصي براي بررسي عملياتي مشكلات بازاريابي شركت هاست ، اضافه كرد : شبيه سازي مشكلات بازاريابي شركت ها ، طرح مسئله از سوي شركت ها و مشاوره مستقيم اساتيد بازاريابي استان حاضر در كارگاه و ارائه كيس هاي عملياتي از مشكلات پيش روي بازاريابي از سوي اعضاء پنل از اهداف اصلي و قابل توجه اين كارگاه بود .
در ادامه آرمان احمدی زاد ، مسئول روابط بین الملل انجمن علمی بازاریابی ایران_شعبه استان کردستان نيز به بازاریابی در کردستان پرداخت و گفت : متاسفانه تولیدکنندگان کردستانی در بحث بازاریابی بسیار ضعیف هستند و گرچه این مسئله در همه کشور وجود دارد اما در کردستان بسیار ضعیف تر است .
وي با اشاره به اینکه شرکت ها و تولیدکنندگان کردستانی شناختی از بازار ندارند ، ادامه داد : متاسفانه بازار کردستان کاملا به استان های دیگر واگذار شده و تولیدکنندگان اين استان هنوز نیاز هم استانی های خود را تشخیص نداده اند .
سامان شیخ اسماعیلی ، از صاحبنظران حوزه بازاریابی نیز در خصوص امکان برندسازی در کردستان اظهار داشت : برندسازی در واقع ارتباطی با بزرگی و کوچکی مجموعه ها ندارد ، بلکه لازمه برندسازی تفکر و ذهنیت بزرگ است .
منصور ایراندوست ، از دیگر اساتید این حوزه نیز عدم تناسب محصول با بازار در کردستان را مسئله دانست و گفت: متاسفانه بازاریابی برای صنعتگران جایگاهی ندارد و باید با نگاهی نو به این مسئله و درک اهمیت آن، راه جدیدی برای سرمایه گذاری و تولید محصول در اين استان آغاز شود .
لازم بذكر است اين كارگاه از سوی انجمن علمی بازاریابی ایران ، شعبه استان کردستان به ریاست رضا شافعیبه صورت يك روزه به كار خود پايان داد .